Alla inlägg under juni 2014

Av Mathilda - 16 juni 2014 12:08

Nu har kah varit på fritids. Åt lunch där mm så nu är jag på väg hem.
Igår städade vi hos kaninerna, och så ska vi städa på torsdag också. Eftersom på eddas åker vi till ett annat land så då kommer inte vi kunna städa hos de på ca en vecka.
Men ja, ja.

Här är en bild på Vida. Så söt hon ä! Visst!?

Av Mathilda - 13 juni 2014 14:33

Hej alla bloggläsare!
Igår blev jag sjuk, feber, ont i kroppen mm. Så har inte orkat göra så mycket idag och igår. Men, men.
Har tagit Alvedon så har blivit lite piggare. Så jag orkade gå ut till kaninerna och släppa ut de i hagen, sedan hoppade Vida några små skutt.

Av Mathilda - 11 juni 2014 10:10

Idag ska jag vara hos Farmor. Det ska bli jätteroligt! Igår var kag hos en kompis och bada i en sjö och så red jag på deras ponny. Gick superbra! Jag tycker det är mycket lättare att sitta ner i galoppen på deras ponny än på Lucky. Kan nog bero på att hon är högre i manken!
Hoppas ni får en bra dag!
;)

Av Mathilda - 10 juni 2014 07:24

Yeep. Idag är jag inte ledig. Är på väg till Fritids nu och sedan klockan 3 ungefär (eftermiddagen) så åker jag med en kompis hem.
Där ska vi kanske bada i en sjö mm. Därför har jag med mig badkläder!

Av Mathilda - 9 juni 2014 08:02

Jaa! Nu har jag sommarlov och det är jätteroligt, än så länge haha! Vi slutade i fredags så det var inte så länge sedan. :)
Idag ska jag till ett stall och kolla på en häst som jag kanske ska ha på ett ridläger!

En bild från igår:

Av Mathilda - 8 juni 2014 16:56

I förra inlägget hände set något med rubriken, vet inte hur det blev så. Men det ska stå RIDPASS

Av Mathilda - 8 juni 2014 16:54

Idag på ridpasset så hoppade vi. Vet inte hur högt vi hoppade men det var jätteroligt. Det roligaste inom häst o ridning är typ att hoppa mm. Så roligt! Lucky skötte sig galant, hoppas att jag också gjorde det hahah! :)


Just nu fixar jag mina naglar och efter det ska jag hoppa in i duschen och sedan fixa och städa lite på mitt rum!
Bilder kommer komma i ett annat inlägg när naglarna är färdiga! <3

Av Mathilda - 8 juni 2014 13:37

Hej! Idag var jag på Coop och köpte några grejor, 4 st.

Först köpte jag ett cemenhjärta som kostade 25:-. Jag tyckte det bar väldigt osv. Jag komme att ha det på min bokhylla!

Sedan köpte jag ett Baby Lips (!) som kostade 32:-, väldigt bra pros tycker jag. Det är i färgen/lukten "HYDRATE". Hydrate är mitt andra Baby Lips, mitt första är Peech/Peach Kiss som är ett beige läppbalsam.

Sen köpte jag ett par runda vita superfina örhängen. Jag här haft ett par sådana förut men ploppen typ lossade/åkte av. Så eftersom jag tyckte det var så fina ville jag köpa ett par till/nya. Örhängena kostade ca 30:-.

Sen köpte jag en pincett (stavning?) i silver/metall. Jag har ingen egen pincett och det ville jag gärna ha så jag köpte denna för ca 25 kr tror jag. :)

Jag är väldigt nöjd med sakerna jag köpt! Vad tycker ni om sakerna? :*

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards