Alla inlägg under maj 2014

Av Mathilda - 31 maj 2014 15:48

Oj vilken skön sadel. Först kändes den lite stor för mig. Men ändå liksom skön. De första travstegen kände ja: oj, ja den var kanske ändå liiiite fööör stor för mig. Men den kändes ändå bra. Men så småningom börja den kännas lite mer lagom osv.
Denna sadeln är köpt på Hööks.
Iallfall vi galopperade även och det gick rätt så bra. Hon håller på att gå inåt mot mittemellan tiden när vi ska galoppera, ibland även i traven. Men ja ja. Bara att träna bort det!

Av Mathilda - 31 maj 2014 08:46

Hej! På instagram heter jag för närvarande mathilda_012. Men jag känner att jag kanske vill ta bort det kontot och skapa ett nytt konto som ska handla om kaniner.
På tal om kaniner! Igår så gjorde jag en liten bana med ca 4-5 hinder. På det nyinköpta hindret finns det typ olika "våningar" där man själv kan bestämma vart man vill lägga hindret, då vilken höjd man får.
Vida har klarat 3 våningen. Då skulle jag testa om hon klarade 4 våningen. Och det gjorde hon! Är jättestolt!
Det är den näst högsta våningen man kan lägga hindret på! ;)

Här är en bild på Vida när hon hoppar på andra våningen:

Av Mathilda - 30 maj 2014 11:40

Hej!
Nu är vi på väg till en annan stad där vi ska hämta sadeln. Sadeln är ifrån Hööks.
Jag visste inte detta men hoppsadeln hade redan kommit så jag tittade på den lite snabbt och den var verkligen fin! Brun sadel.
Tror att dressyrsadeln är svart, men är inte helt säker.
Jag ska försöka att ta bilder på sadlarna, i allafall på hoppsadeln.

Av Mathilda - 30 maj 2014 07:24

Idag är det fredag! Eftersom vi var lediga igår så blir det en "klämdag" i dag. Så då är vi lediga!
Idag ska jag åka med mamma och mina syskon o hämta en sadel till Lucky. Det är en dressyrsadel som mest är till för att mamma ska rida i.
Jag tror även att mamma har beställt en hoppsadel som mest är till för att jag och mina syskon ska rida!
Det ska bli jättekul att få pröva de!

Igår målade jag även naglarna. Om ni vill veta vilka nagellack jag använde osv kan ni bläddra ner lite och läsa inlägget!

Av Mathilda - 29 maj 2014 20:37

Japp! Målar mina naglar just nu! Blir faktist riktigt nöjd!
Först använder jag en orange-röd färg ifrån Nordic Cap. Väldigt fin färg!
Sedan lägger jag som en linje på nageln längst ut av en lite mer skimmrigare färg ifrån No7. Väldigt glittrig färg som passar bra!

Av Mathilda - 29 maj 2014 15:59

BILD: <3

Av Mathilda - 29 maj 2014 13:22

I förra inlägget skrev jag att jag skulle lägga ut bilder på hindet som min syster fick i födelsedags-present! :)

Och här kommer de:

Av Mathilda - 29 maj 2014 13:14

Idag är det min systers födelsedag! Grattis bästa du! Hon fick bl.a En så kallad "massageborste" till kaninerna, ett hinder som både jag och hon önskat oss sjukt länge och så fick hon en typ tub där det är hål i och så kan man lägga i godis där i. Så när de rullar på den kommer det godis!
Ska se om jag kan ta några bilder på hindret sedan och lägga ut det här på bloggen och på instagram! För er som har instagram; följ mig där! Bra uppdatering!

Älskar denna fantastiskt vackra bild på mig å Vida:

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards