Alla inlägg under maj 2014

Av Mathilda - 9 maj 2014 19:33

Dålig bloggning idag med. Vet. Men har vart i skolan och är nu med en kompis och förut städade jg hos kaninerna.
Bjuder på bilden

Av Mathilda - 9 maj 2014 06:53

Godmorgon! Förlåt för att jag inte bloggade något igår. Men jag hade en anledning. Jag brukar inte ha med min mobil till skolan, och det hade jag inte igår heller. Efter skolan åkte jag med en kompis hem. Var där tills ungefär 18:10. Sen kom jag hem åt kvällsmat, packade skolväskan osv, gjorde läxor så hade inte mycket tid över till bloggning. Sorry.
Men ska försöka bättra på det!

Av Mathilda - 7 maj 2014 20:44

För ca en halvtimme sedan klippte jag mig lite, själv. Gick inte så jättebra att klippa.
Klippte lite fel. Men annars är jag jättenöjd över hur jag klippte mig! Valde att toppa håret, klippa luggen lite och att klippa lite uppåt-klipp röror vad det nu heter. Jag kallar det typ så. :)
Bjuder på några bilder från dagens klippning.

Av Mathilda - 7 maj 2014 15:24

I förra inlägget kommenterade Alfred hans länk till kanalen, så klicka er in på "kommentera (1)" så ser ni länken där!

Av Mathilda - 7 maj 2014 14:54

Nu är jag påväg hem från skolan med en kompis, Affe! Besök, prenumerera och kolla på hans videos! Hans kanal heter: Gaming Rocket. Än så länge finns det inga videos. Så när man söker på det kommer inte några videos upp. Så vänta några dagar så har det säkert kommit upp videos.
Här har ni hans kik ifall ni vill ha en direktlänk till hans kanal: alfred_ekwall
Idag blir det tyvärr ingen ridning. Men imorgon ska jag med en annan kompis och då ska vi rida! Längtar!
Innan har jag inte vart med kompisar så mycket.
Men nu när jag väl är det inser jag hur roligt det är!

Av Mathilda - 7 maj 2014 06:52

Sovit gott? Det har jag gjort! ?
Idag ska jag inte vara på fritids. Utan direkt efter skolan ska jag följa med en kompis hem. Det ska bli jätteroligt!
Och idag har vi skräpplockardag! Regn, regn & regn. Men vad gör det! Skräpet SKA bort! ?

Imorgon ska jag också följa med en kompis hem. Vet inte om vi åker hem direkt efter skolan, får se.
Iallfall ska det också bli jätteroligt för vi ska rida! ?

? Kolla vilken fin kudde jag fick av min syster ?

Av Mathilda - 6 maj 2014 19:43

Nu kommer ett sådant läsvärt inlägg. Just detta inlägg kommer att handla om Natur & Miljö.
Imorgon (med skolan) ska vi ha en skräpplockardag.
Det vill säga att vi ägnar oss 1-2 pass (har jag för mig) att gå ut och plocka skräp. En riktig bra idé tycker jag.
Jag älskar själv naturen.
Jag struntar i om det regnar eller vad somhelst, för kag VILL plocka skräp. Det ska förmodligen regna väldigt mycket imorgon.
VAR RÄDD OM MILJÖN! <3

Vad har ni för åsikter om detta? Brukar ni plocka skräp med eran skola? Jag är nyfiken, kommentera gärna vad just DU tycker!

Sedan brukar vi göra något med HELA skolan. Tex förr-förra året tror jag så gjorde vi som en staty (typ) av det skräpet vi hade plockat. Och förra året sorterade vi allt skräp vi hade fått ihop. :)

Om ni precis har ätit upp en glass, (tex) brukar ni då slänga plasten/pappret i en soptunna?
Brukar ni sortera skräpet?
Kommentera gärna, jag är nyfiken!

<3

Av Mathilda - 6 maj 2014 19:27

Förlåt för så dålig uppdatering. Men har inte haft det där blogg-intresset både igår och idag. Men ska verkligen försöka.
Lovar att snart kommer ett inlägg som handlar om natur och miljö. ;) kanske även komme en liten sminkning. Och nu; vips så har jag fått tillbaka bloggintresset igen.
Och, Glöm inte av! Följ mig på instagram!

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards