Alla inlägg under maj 2014

Av Mathilda - 20 maj 2014 20:18

Idag gick Lucky riktigt bra! Hon gick fint på tygeln och gjorde galoppfattningarna fantastiskt bra idag. Hon har en förmåga att alltis ta den där galoppen när hon har kommit ut på långsidan, eller när man är på långsidan. Men när vi tränade på det förut (när hon inte kunde fatta galoppgattningar så bra) så brukade vi alltid försöka fatta galoppen dierkt när vi kom ut på långisdan. Kanske är därför.

Ja, ja. I allafall, Idag gick det super är jag red henne. Så, hoppas på att vi kan få ta några hopp snart!


VÄRLDENS UNDERBARASTE HÄST PÅ BILDEN:

 

Av Mathilda - 20 maj 2014 19:21

Hej, OCH ÄNNU en gång för kass Update..... Fattar inte riktigt Vrf jag inte bloggar så mycket... Men jag SKA bli bättre på det. Ska se om kag kan låna datorn pch skriva massvis med grymma tidsinställda inlägg som kommer komma. 1-3 tidsinställda inlägg varje dag! Ska försöka iallfall.... ;) men då skulle det vart sjukt snällt om ni ville hjälpa mig! Skriv superduoerduper gärna en kommentar om vad DU VILL ATT JAG SKA BLOGGA OM!

Hur ridpasset gick idag. Ja, det komme i ett annat inlägg det! ;)

Av Mathilda - 18 maj 2014 16:29

Hej! Idag har ju jag somsagt varit hos några kompisar. Har också ridit på Lucky.

Idag har min lillebror haft kalas. Det var roligt, ;). Vi åt bl.a kladdkaka, MUMS!

Av Mathilda - 17 maj 2014 17:18

Idag har jag varit i stallet! Det var jätteroligt att vara där, vi fikade m.m Har precis duschat och gjort i ordning mig och ska snart åka till några kompisar. Där ska vi sovaöver. I ett utav deras stall står Lucky. Så vi kan också hälsa på Lucky, hihi!
Så tyvärr kommer det INTE att bli något mer inlägg idag. Imorgon på förmiddagen kommer jag heller inte kunna blogga någonting. Kommer blogga på eftermiddag/kväll. Ska lämna mobil hemma. Borta från all inst, blogg internet m.m Behövdes tror jag. ;)

Hoppas ni får en fortsatt bra helg!

Av Mathilda - 17 maj 2014 11:06

Ännu en gång dålig Update. :( Har varit sjuk osv och inte orkat med mycket alls. Men jag tror att jag är frisk idag. Känner mig mycket piggare! Förut så släppte jag Vida i trädgården så att hon fick springa av sig lite! Fortfarande aggressiv. Vet inte vad jag ska göra. Vi funderar på att åka in till veterinären.....

Av Mathilda - 16 maj 2014 12:26

Jaaa! Idag är det fredag. Jätteroligt, eller. Sådär faktist. Är henne från skolan idag för att jag jar ont i halsen m.m Kanske skulle sovit över med några kompisar i helgen. Men tyvärr blir det nog inte så. :( Jag hoppas iallafall att jag inte har ont i halsen och är trött hela helgen.

Blev ju såklart lite sen frukost idag. Men gott var det! Åt aprikoskräm, te med honung (eftersom det är bra om man har ont i halsen. Åt även lite frukt, äppelbitar fick det bli!

Har även kollat på MASSOR av youtubevideos! Ska snart ta och kolla på ett utav mina favoritprogram!

Ska försöka att ta ut Vida ut buren så att hon får skutta lite!

Av Mathilda - 15 maj 2014 20:13

Hej! Och förlåt för sjukt dålig uppdatering. Men igår var jag med 2 kompisar. Och i förrgår var jag också med 2 kompisar, idag var jag också med kompisar. Haha, kompis, kompis.... Och kompis;). Världens bästa vänner jag har! Älskar mina vänner! <3

Har ju också vart med Vida varenda dag sedan typ i måndags. Tyckte att det behövdes att jag var med Vida. Och, det har verkligen gett resultat! Förut har jag inte direkt kunnat ta upp henne ifrån gräsmattan när hon är i koppel, utan hon brukar springa iväg. Men nu gör hon inte det. Mer om Vidas utveckling i ett inlägg!

Igår var jag med några kompisar i en djur/ - zooaffär. Skulle köpa lite grejor till kaninerna, främst Vida. Och visst blev det så! Mer om vad jag köpte + bilder i ett inlägg. Förmodligen kommer det i morgon!

Just idag blir det ingen mer bloggning. Känner mig inte alls bra och ont i kroppen. :(

Jag och underbara, duktiga och fantastiska Vida som blivit mycket duktigare och snällare på bara 3-4 dagar! Underbara Vida! <3

Av Mathilda - 14 maj 2014 15:04

Hej! Nu är jag på fritids. Ska snart gå hem med en kompis till mig. Lite senare kommer en till kompis. Vi ska försöka att vara med Vida och göra henne ännu "tamare". ;)
Ska se om jag sedan (och kompisarna) cyklar iväg till en zooaffär och köper lite grejor till kaninerna!

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards