Alla inlägg under maj 2014

Av Mathilda - 5 maj 2014 15:48

Just nu är jag hemma. Min syster ska snart åka och rida.
Tyvärr ingen ridning idag för mig. Eftersom minnsyater rider på ridskola så hinner vi inte med att rida på Lucky.
Kram
Åh, så underbart vacker du är. Bästa vän!

<3

Av Mathilda - 4 maj 2014 20:26

Hej, förlåt för att jag inte gjort så många inlägg idag. Men har varit i stallet och det tar ca 3 tim.
Tyvärr ingen sminkning idag. Haft en del att göra idag. <

Av Mathilda - 4 maj 2014 15:41

Redan på rubriken kanske ni förstår vem det är jag pratar om. Lucky, åhh underbara du.
Du skötte dig perfa i dag på passet. Allt man kan begära av en sådan underbar & fantastisk häst som du!
Vi tränade på att hon skulle gå på tygeln, galoppfattningar mm. Självklart så fixade hon det galant!
Underbara du!

Runt 5-6-tiden kommer förmodligen en sminkning. Spännande!

Av Mathilda - 4 maj 2014 10:47

God förmiddag! Sorry för att jag inte skrev något "godmorgon-inlägg" men det var för jag gjorde några andra saker.
Otroligt vad Lucky skötte sig igår på ridpasset! Fantastisk häst asså- värdens bästa! Tränade dressyr igår. Det vill säga : gå på tygeln (böja på halsen) osv. Sjukt duktig!
Inga hopp igår.
Efter att jag själv ridit dressyr så tycker jag att det är jätteroligt! Förut har jag BARA tyckt om hoppning, inget mer, NOTHING!
Mamma tycker mest om dressyr, jag mest hoppning. Men efter att jag ridit dressyr och det gått så bra har jag insett att det är roligt med dressyr! Fast hoppning ligger såklart lite före på listan. ;)
Kram , kram
Och glöm inte av, Update kommer! Puss
Läste ni förra inlägget?

Av Mathilda - 3 maj 2014 21:03

Hmm. Jag började blogga för att jag tyckte det verkade jätteroligt! Min dröm var ju såklart då att få många läsare, flera tusen! Precis som det stora bloggerskorna har! Den drömmen har jag fortfarande. <3
Jag blev inspirerad av MÅNGA bloggerskorna!
Här är några bloggar jag tycker ni ska kika in på:
nellieberntsson.metromode.se
misslisibell.se
www.nattstad.se/riderforalltid
missvanessatjejen.bloggplatsen.se
syrrornaenstrom.blogg.se

Kika gärna in på de!
Om du vill att jag ska kika in på DIN blogg får du gärna kommentera!

Av Mathilda - 3 maj 2014 20:46

Japp! Nu kommer det! "Omdöme Mathilda Tipsar". Det går till såhär: jag ska göra ett omdöme om vad jag tycker om en produkt, eller flera.
Såhär går omdömet till:
Jag säger vad som är bra och vad som är mindre bra med produkten och vart den är köpt.
Jag kommer även att ge poäng- från 1-10.
Jag skriver också varför jag ger det poängen som jag ger. Nu börjar vi!

Jag har valt en hårinpackning ifån Loreal Paris - ELVITAL. Detta är en hårinpackning som luktar sjukt gott och är jättebra. Jag brukar först ta schampo, sedan balsam, och ibland hårinpackning. Hårinpackningen funkar jättebra och blir som ett extra balsam. Jag kan inte riktigt beskriva hur den luktar, men, den luktar väldigt gott.
Jag vet inte vad den kostar men går att köpa lite vart dom helst. Jag köpte min på Coop - tror att den går att köpa på de flesta mataffärerna.

POÄNG: jag ger denna 10/10 poäng! Jag tycker den är otroligt bra. Man får lent hår, även lätt att kamma ut. Luktar väldigt gott!
Jag hittar inget "mindre bra" med denna produkt.

Av Mathilda - 3 maj 2014 16:16

Japp. Det ska fixas inom kort, fruktsallad. Just nu är jag i ridhuset medans mamma rider. Men måste såklart blogga för världens bästa läsare förstås, Kärlek, love to you! :) :*
När jag kommer hem ska jag först hoppa in i duschen för att duscha håret osv.
Oh, nej! Jag glömde ta kort pa schampot och balsamet. Åhhh. Kommer då inte komma förens på tis/ons. Jag är så ledsen men det kan inte komma innan tis eller ons. :(
Ja, ja kommer iallafall gör en annan typ "Mathilda tipsar" fast då skriver jag om en eller flera saker som är slut och ska jag skriva vad jag tyckte om dem osv. Vi ger ett namn till det, det får heta "Omdömme Mathilda Tipsar". Kommer inte på något annat namn haha! Så det får det heta. Somsagt då ska jag göra en "Omdöme Mathilda tipsar" ;).

Jag KOMMER att ta kort på vad jag använder (tyvärr ingen video) och ur mycket jag tar osv. Skulle egentligen gjort den förut men då hann jag inte för då skulle jag till stallet.
Spännande va?

Av Mathilda - 3 maj 2014 12:04

När vi var i USA, var vi på ett JÄÄÄTESTORT shoppingcenter med över ca 260 butiker. Såklart fanns det bland annat Victoria's Secret, GAP och massvis med kända klädföretag där.
Vi var inne på GAP outlet. Skulle se om jag hittade en långärmad tröja. Och, jag hittade den. Blev typ förälskad i denna jättefina tröjan.
Tycker den är sjukt fin med de rosa-vita detaljerna och med det gråa till i bakgrunden. Underbart vad fin den är!
Under kyliga mornar nu i sommar kommer den användas flitigt!
Åh, IN LOVE

P.S inom kort komme det komma upp på alla Victoria's Secret grejor jag har och vilka jag köpte i USA!

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards