Alla inlägg under november 2013

Av Mathilda - 22 november 2013 21:30

God Natt bloggen.

Bilder: (många bilder hihi    )

                   

Av Mathilda - 22 november 2013 21:00

Imorgon har jag haft min blogg i en vecka. Roligt. Vad ska jag göra då? :)


// Mathilda

Av Mathilda - 22 november 2013 20:44

Jag har börjat med något nytt idag, och det är vekans bloggare. Kikade in på min kompis blogg och såg att hon hade gjort något liknande. Tänkte försöka göra det här varje vecka på typ en fredag eller någonting. Veckans bloggare är:

Missvanessatjejen.bloggplatsen.se.

Det här är min kompis blogg som jag fick tipset ifrån, tack! :)

Kolla gärna bloggen!!


// Mathilda

Av Mathilda - 22 november 2013 20:25

Hej, nu tänkte jag göra ett inlägg om tips på länder man kan resa till.

(OBS! Detta är inte i någon ordning)


1. Thailand.

Thailand är ett fantastiskt land med sol, bad, glass och elefanter. När jag var där för typ 2/3 år sedan så red jag elefanter, sola, bada och jag kan tänka mig att jag åt glass! :) Nackdelen är väl att det tar typ 12h att åka dit eller någonting...


2. Danmark

I Danmark kan man bl a finna Legoland. Jag var där i somras och det var en riktigt rolig resa. Kommer inte exakt ihåg hur lång tid det tog att åka dit men några timmar får man nog räkna med om man kör bil och åker färja, (som vi gjorde). För oss tog det nog lite längre tid (än beräknad tid typ) för att vi körde lite fel. Hihi.   


3. Florida.

(Detta kanske inte riktigt är ett land, mer kanske en stat.)

Har aldrig varit i USA men skulle vara en rolig resa att åka dit. Nackdelen är väl att det tar väldigt lång tid att flyga/åka dit..


4. Finland
Därför jag gillar Finland är väl för att där finns Mumindalen!! Gillar verkligen mumintrollen och alla dem här Sniff och Snorkfröken t ex.


Det var några länder som jag gillar. Hoppas ni är nöjda med inlägget! :)


// Mathilda



Av Mathilda - 22 november 2013 19:48

Skolan är viktig för att om du vill kunna välja t ex vilken linje/jobb du vill ha eller gå på så måste du jobba på och försöka höja dina betyg så gott det går tills de är till max.

Om du vill ha höga betyg så gäller det att jobba på även när du inte får betyg.

Jobbar du inte på när du INTE får betyg så kan det bli tufft när du sedan får betyg. Tänk på: får man höga betyg så har man alla valmöjligheter i världen att skapa sin egen framtid.

I Sverige har alla samma möjligheter till utbildning. Till skillnad från alla länder där man måste köpa sin utbildning och bara de som har rika föräldrar har möjlighet till utbildning. Sverige = + för skolan!

Jobba på bra i skolan! :)

Lycka Till!


// Mathilda

Hej

Av Mathilda - 22 november 2013 18:29

Förlåt för dålig bloggning men var inte inne något igår på datorn eller mobil, ipad. :)

Annars en vanlig dag i skolan, inget hårt arbete. Håller på att skriva en julberättelse. Läste ni "20 randomfrågor"?

Ska kika in och kolla lite på youtube och olika bloggar nu.

Om ni kommenterar eran blogg i detta inlägget så kikar jag in.   


// Mathilda


   

Av Mathilda - 20 november 2013 20:31

 

God natt bloggen. Ses imorgon, va?


// Mathilda

Av Mathilda - 20 november 2013 17:08

Ridning på G.

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards