Alla inlägg under november 2013

Av Mathilda - 18 november 2013 16:59


Ja, skolan avklarad nu då. Va en liten stund i stallet förut. Det bästa ned skoldagen idag var att vi hade Musik. :)


  

Kommer ett inlägg sedan om vad jag önskar mig i julklapp.  


Av Mathilda - 18 november 2013 07:45

Ja, nu skola igen. Får se vad som händer idag.


// Mathilda

Av Mathilda - 17 november 2013 19:53



Hej, godnatt bloggen.


 


Av Mathilda - 17 november 2013 18:17

Nu blir det film, vad gör ni?

Av Mathilda - 17 november 2013 17:17

Hejsan, förut så fick jag en fråga, vad gillar du mest att äta på fredagsmyset. Jag gillar mes att äta: Först Tacos till middag/kvällsmat och sedan godis och chips att smaska på, och kanske något gott att dricka. :) Tack så mycket för frågan. Älskar verklgen när folk ställer frågor!! :)


// Mathilda

Av Mathilda - 17 november 2013 15:12

Hej, har precis käkat mellanmål. Vet inte vad jag ska blogga om, kommentera a om vad ni tycker jag ska blogga om.


 








Av Mathilda - 17 november 2013 14:17

Hej nu är inlägget om skönhet, smink, här!   


 Här är en bild på mig osminkad:

   

Här är jag sminkad:

 


Ni kanske inte såg så stor skilland. Så här gjorde jag:


1. Jag började att lägga en concealer i min egen hudgärg.

2. Jag tog en concealer som var ljusare.

3. Så tog jag en beige ögonskugga.

4. Tog jag en mörkare ögonskugga och lade på globlinjen.

5. Lade jag ett puder.

6.Tog jag ett rouge. (vet inte hur det stavas)

7. Klart!

Jag tog ingen mascara. 


Hoppas att ni är nöjda med inlägget. Ni får gärna fråga mig om det är någonting ni undrar, och jag kommer inte riktigt ihåg om jag gjorde i den här ordningen men det var ungefär.

Av Mathilda - 17 november 2013 14:08

Här kommer lite bilder del 3 "Vida". Det här inlägget kommer att handla om Vida. Lämna gärna en kommentar eller ställ en fråga. :)



Fakta:


Vida är cirka 1 år (fyllde 1 i sommras) 


Hon är en blandras mellan dvärgvädur och vädur.


Iblan så kan hennes ena öra stå upp och det andra ner.


När vi hade ute henne i en liten bur för första gången (ute) så smet hon efter en stund. Det kan vara att hon smet nästan direkt, jag kommer inte ihåg för att det var så länge sedan. :)


Färgen är typ vit- och svartfläckig. Vet inte riktigt.


// Mathilda



DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards