Alla inlägg under mars 2014

Av Mathilda - 20 mars 2014 16:07

Hej! Nu sitter jag i soffan och hjälper till med ett spel som heter Hay Day. Roligt spel! Idag i skolan hade vi ett prov i matte. Det kändes bra på de uppgifter jag svarade på. Jag gissade inte på någon.
Vi hade också bild och hemkunskap/slöjd och matteverkstad. Det gick bra.
När mami kommer hem ska vi åka till stallet och rida värdens bästa häst, Lucky såklart! Eftersom hon fick en spruta i måndags måste vi ta det lugnt med henne i ridningen de närmaste dagarna.
Annars är det fint-fint med mig. Er? :)
Hopas ni haft en bra dg i skolan/jobbet.
Hoppas ni gillar min blogg!

Av Mathilda - 18 mars 2014 16:10

Hej! Nu har jag kommit hem efter kören och skolan. En bästa kompis hänge med mig hem. Vi ska göra en smink/skönhetsvideo. ;) Kan tyvärr inte lägga ut en video. Men bilder på det kommer såklart!

Av Mathilda - 17 mars 2014 19:58

Var ute hos kaninerna förut. Vi gjorde en hage till de som dem fick springa i. Sedan hade de koppel och sele och så tog vi ut dem i trädgården så dem fick skutta lite! :) Vi var ute med Vida och Kasper. Funderar på att imorgon när vi går ut med dem, om jag skulle bygga upp ett litet hinder som de kan få skutta över, jag själv tycker det är roligt att hoppa och skulle tycka det var jätteroligt med en kanin som verkligen älskar att hoppa. Tror aldrig att vi har hoppat med Kasper. Men, men! Skulle vara jätteroligt om Vida gillar att hoppa.

Har ni något djur? Kommentera!

// Mathilda

Av Mathilda - 17 mars 2014 15:28

Hej! Nu sitter jag på fritids. Har varit på läxläsningen idag och gjorde klart mattesidan som jag skulle klart. Skönt att ja det gjort! Slutade då klockan tre. Ätit lite mellanmål. Klockan halv 4 blir jag hämtad av mamsen. Åker hem. Tänkte vara hos kaninerna, eftersom jag inte har några läxor eller övrigt som jag ska göra. Kanske lite bilder på det! Hoppas ni haft det bra!
Bild på mig och Lucky! Söt hon är, va?

Av Mathilda - 17 mars 2014 07:39

Hej! Nu sitter jag i bilen på väg till skolan. Efter skolan, när allt är klart går jag till fritids för att vara där i en halvtimme. Sedan blir jag hämtad åker hem, ska redigera en sak som har med läxorna och göra på min mail.

Blir tyvärr inget stall idag. Lucky ska få en spruta. Tror det var mot stelkramp och något mer. Hoppas det går bra! På tisdag eller onsdag ska vi till stallet. Vi måste rida lugnt och försiktigt på henne efter sprutan. Så kanske att vi ska rida ut. Det skulle vara härligt! Bara det är fint väder haha!

// Mattis

Av Mathilda - 16 mars 2014 18:21

Här kommer bilder del 2!

Av Mathilda - 16 mars 2014 14:37

Bilder del 1 kommer här:

Av Mathilda - 16 mars 2014 14:24

Bilder på G! Så kika in om några minuter!

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards