Alla inlägg under mars 2014

Av Mathilda - 12 mars 2014 18:00

Ja, vart vill jag med min ridning egentligen?


Jag har ridit i ca 3 år och har hoppat 60 cm. 

Mitt mål är att kunna hoppa 70 cm, det ser så roligt ut att hoppa lite högre hinder!


Jag började att lära mig att rida på en söt b-ponny som älskar att hoppa! Jag hoppade två clear rounder med henne och det gick väldigt bra! Jag blevmedryttare på henne och hade henne på ett ridläger! :) Hon var jätteduktig på att hoppa! Sedan såldes hon, de som ägde den förra ponnyn köpte en ny fin C-ponny. Jag började rida på han, hade han på ett ridläger och det var jättekul! Tror inte jag hoppade han något för att han var en unghäst och unghästar kan hoppa rätt så högt.


Sedan köpte ju mamsen Lucky, som hon kallas men som egentligen heter Ballinaclogh Lucky! Det var några månader sedan vi köpte henne, jag har hoppat med henne två gånger. Hon är värdens bästa häst! 


Mitt mål är då att hoppa 70 cm!

Av Mathilda - 12 mars 2014 15:15

Här kommer 10 saker ni kanske inte visste om Lucky!


1 *  Hon ÄLSAKR att hoppa! Öronen spetsas framåt och hon ökar tempot, härligt!

2 * Hon kommer ifrån Irland

3 * Har bara varit i Sverige i några månader!

4 * Hon är en blandras

5 * Lucky är en D-ponny

6 * Hon kallas Lucky men heter egentligen Ballinaclogh Lucky

7 * Lucky har aldrig tävlat

8 * Hon är ca 7 år

9 * Lucky är svart/brun och har en fin vit bläs och 4 vita strumpor!

10 * Lucky älskar när man borstar henne med en mjuk borste uppe vid öronen och ner över ansiktet! 

Av Mathilda - 12 mars 2014 13:52

Hej på er!


Nu har jag gjort inlägget på den andra bloggen om att jag nu bloggar här, Miss-Elly! Hoppas ni vill följa med mig på mina träningar och så smingom tävlingar med min ponny Lycky! Egentligen heter hon Ballinaclogh Lucky.

Just det! Det måste jag ju berätta, vi har köpt en häst!!! Värdens bästa Lucky!

 

Puss på er!!

 


I eftermiddag kommer ett inlägg om 10 saker ni kanske inte visste om Lucky!!

Av Mathilda - 12 mars 2014 08:46

Våren är här! Så härlig väder det är!

Hej

Av Mathilda - 6 mars 2014 15:24

Nu är jag på fritids. Har inte så mycket i detta inlägg att berätta om för utom att jag förmodligen ska byta tillbaka till bloggplatsen och BARA blogga här! Puss på er!

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards