Alla inlägg under april 2014

Av Mathilda - 25 april 2014 14:46

Idag på idrotten var vi i skogen. Vi hoppade bland annat över bäckar, men då hände det. Jag hoppade över bäcken men råkade trampa i värdens lerhög!
Såklart var det några som skrattade åt mig. Men det gör liksom ingenting för jag skrattade också åt mig själv när kag tramapade i leran.

Så bjuder på bilderna på värdens finaste LERskor! Haha!

Så blir väl att hoppa in i duschen för mig då!

Av Mathilda - 25 april 2014 14:40

Nu har jag tänkt ut 2 läsvärda och viktiga inlägg! Hoppad ni kommer gilla de!

Tänka ut 2 läsvärda inlägg: check!

Av Mathilda - 25 april 2014 14:07

Nu har jag kommit hem från skolan. Sista passet hade vi idrott. Då var vi i en skog. Körde lekar, hoppade över bäckar (det var jättekul!) osv.
Tänkte att jag istället duschar hemma så ska snart gå in i duschen.

Hoppas ni gillade svaren på frågestunden igår. Tänkte att jag skulle göra något riktigt läsvärt inlägg senare. Undra vad det kan handla om... ;)
Efter att jag har duschat ska jag gå ut till kaninerna så att dem får skutta lite!

Av Mathilda - 24 april 2014 20:18

1. Skulle du vilja ha en storhäst?
Svar: Ja, fast kanske inte riktigt än. Tror jag måste växa lite först...

2. Vad har du för djur?
Svar: En häst som heter Lucky
och kaniner. ;)

3. Vad är Lucky för "sorts" häst/ponny?
Svar: Lucky är en D-ponny. :)

4. Brukar du cykla med hjälm?
Svar: Ja, absolut. Viktigt tycker jag. Är ändå bara 12 år.

5. Om inte du hade hållt på med hästar och ridning, vad skulle du hålla på med då?
Svar: Har ju hållt på med handboll förut så skulle förmodligen spela handboll.
Mina syskon går i orientering, och det verkar väldigt spännande. Så kanske också orientering.

6. Har du några/någon favoritaffär?
Svar: Gillar Victoria's Secret, H&M, Lindex, KappAhl, olika skoaffärer, TESSIE (har aldrigt vart där men på bilder ser det ut som att de har väldigt fina kläder) och Grand Parfymeri (har aldrig vart där men verkar vara en bra affär).

7. Brukar du vara nervös innan du ska tävla?
Svar: De få gångerna jag har tävlat så har jag varit väldigt nervös!

8. Favoritämne i skolan?
Svar: Engelska, svenska och idrott!

9. Skulle du kunna filma när du rider?
Svar: Vet inte om det går att lägga ut filmer på bloggen. Kommentera gärna om ni vet!

10. Vilka sporter går du i?
Svar: Ridning

11. Gillar du nagellack?
Svar: Ja! Det gör jag!

12. Om du skulle köpa en häst, vad skulle det vara för ras då?
Svar: Vet inte riktigt. Gillar de flesta raserna!

13. Vad är ditt drömjobb?
Svar: Att ha ett eget företag med hästar, inackorderingar, lektioner och att tävla med de!!

14. Hur gammal är Vida
Svar: Vida fyller 2 år i Juli, godingen!

15. När började du blogga?
Svar: I November 2013

16. Skulle du kunna bli bästis eller vara en heldag med en läsare?
Svar: Absolut!

17. Vad är din favoritfärg?
Svar: Har många men vit, grön, brun, svart, röd & beige tror jag. Kanske rosa också.

18. Ska du göra något i sommar?
Svar: Ja, åka utomlands!

19. Hur länge har du haft instagram?
Svar: Sen i jul

20. Hur tycker du en snäll vän ska vara?
Svar: Man ska kunna lita på den, vara snäll, trevlig och mer!

Detta var 20 frågor. Hoppas ni gillade dem! Puss

Av Mathilda - 24 april 2014 19:04

Av Mathilda - 24 april 2014 18:55

THIS OR THAT TAG

Hästar/katter - älskar ju både hästar och katter med skulle ändå välja hästar.

Blogg/YouTube- har velat ha en blogg och en YouTubekanal väldigt länge. Så frågade om jag fick starta en blogg; svaret ja;). Frågade även om jag fick starta en Youtube kanal men det fick jag inte. Kanske får det när jag blir lite äldre. Hoppas det!

Prata med någon i verkligheten/chatta på internet - skulle nog välja "prata med någon i verkligheten."


Detta var 3 stycken This or that. Idag, lite senare på kvällen kommer ett inlägg om MASSA spännande frågor. Så kika in någon gång mellan 7 & 8 (idag på kvällen).

Av Mathilda - 24 april 2014 18:23

FÖR ER SOM SKRIVER VAD ERAN BLOGG HETER I DETTA INLÄGG, (I EN KOMMENTAR) SÅ KOMMER JAG SKRIVA DET I ETT INLÄGG. SÅ ATT ANDRA PERSONER KAN LÄSA DIN BLOGG. KANSKE FÅR DU NÅGRA FLER LÄSARE?

Fick den frågan från en kommentar. Ja, vilka bloggar läser du? Det får NI gärna kommentera. Men först ska ni få se vilka bloggar jag läser.

1. nellieberntsson.metromode.se

2. misslisibell.se

3. nattstad.se/riderforalltid

4. missvanessatjejen.bloggplatsen.se

5... Vill du att jag ska läsa din blogg? Kommentera den bloggadress så kikar jag in, promise!

DET KANSKE ÄR DIN BLOGG SOM BLIR MIN NYA FAVORIT!

Av Mathilda - 24 april 2014 15:57

Tröja- H&M
Byxor- KappAhl
Linne- Coop

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards