Alla inlägg under april 2014

Av Mathilda - 22 april 2014 16:43

Hej! Vill ni ha ett tips på en bra mascara? Isåfall, läs detta inlägg!

Max Factor's ena mascara tycker jag är riktigt bra!

* jag tycker att man får längre ögonfransar
* väldigt bra, på olika sätt ;)

Pröva!
Jag vet dock inte om den finns i olika färger (förutom svart som jag har).
Vet inte vart den är köpt men kan gissa på att den går att köpa på olika sminkaffärer som tex KICKS, eller på nätet!

Av Mathilda - 22 april 2014 16:36

Hur länge har du ridit? - Jag har ridit i ungefär 3 år!

Hur lång är du? - Tror jag är något på 1,40 meter lång

Hur gammal är du? - Jag är 12 år

Hur gammal är Lucky? Hon är 7 år

Vilka djur har du? - Kaniner och en D-ponny (Lucky)

Gillar du The Fooo? Ja, det gör jag :)

Av Mathilda - 22 april 2014 16:27

Vaseline -
Vaseline är ett bra läppbalsam som
man använder om man tex har torra läppar eller nare.

Vaseline är även vattenfritt!
Jag köpte mitt på Coop, jättebilligt! Kommer dock inte ihåg vad det kostade, men billigt var det!

Kommentera om det är någon mer produkt/sak som ni vill få tips om!

Av Mathilda - 22 april 2014 16:10

Linne - Coop
Tröja - Bandelid
Byxa/tights - H&M
Långärmad tröja - Lindex

Av Mathilda - 21 april 2014 19:54

Japp! Idag är det måndag, och sista dagen på påsklovet.
Den mesta delen av påsklovet var jag i USA. Kom till Sverige i lördags.

Vad tyckte ni om bilderna? Bilder del 2 (av de nytagna bilderna) kommer imorgon!
På sistone har inte jag lagt ut bilder på outfits osv. Men ska försöka bli bättre på det. Även att skriva vad kläderna kommer ifrån! ;)

Av Mathilda - 21 april 2014 17:30

Här kommer 10 frågor om smink!

1. Hur lärde du dig att sminka? Har mest prövat mig fram osv.
2. Favorit-mascara? Har ingen direkt favorit.
3. Brukar du använda smink till skolan? Nepp
4. När brukar du använda smink? Mest på kalas :)
5. När började du sminka dig? Vet inte riktigt. Kanske när jag var 11 eller 10 år.
6. Har du något favorit smink-märke? Nej, men gillar ISADORA.
7. Gillar du att sminka dig? Ja ;)
Vilken är din favoirtosminkprodukt? Mitt puder ifrån Isadora!
8. Läppglans/läppstift? Tror jag skulle välja läppstift.
Puder/foundation? Puder
9. Brukar du använda ögonskugga när su sminkar dig? Ibland
10. Använder du smink ofta? Nej, inte så ofta!
Detta var 10 frågor om smink! Hoppas ni gillade inlägget! :)

Av Mathilda - 21 april 2014 14:43

Nu är vi på väg mot stallet. Ska bli väldigt roligt. Gick väldigt bra igår så hoppas på att det går lika bra idag med, eller kanske till och med bättre! ;)
Hoppas på att vi ska hoppa!

Vad tyckte ni om bilderna? Kommentera gärna!

Av Mathilda - 21 april 2014 13:12

Nytagna bilder från idag! Fotograf: min lillasyster, puss
På bilderna har jag ridkläder på mig!
Bilder del 1:

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards