Alla inlägg under januari 2014

Av Mathilda - 5 januari 2014 16:02

Nu har ni chansen att få önska vad som helst som ni vill att jag ska skriva om.
Så kommentera på!!
Går även bra att skriva det på min instagram: Mathilda_Miss
Vore roligt om ni kommenterade!
Ni får jättegärna kommentera fler saker en än. ;)

Av Mathilda - 5 januari 2014 16:00

Nu tänkte jag skriva lite om "det där". Hemligheten, som jag hållt borta från bloggen ett tag nu.
Det är så att vi = jag och min familj har kollat på en häst som vi gärna vill köpa. Vi har kontakt med ägaren osv och ska komma och titta på den nästa vecka. Jag längtar väldigt mycket tills dess.
Alla i min familj tycker att det är en toppenhäst!
Både jag och min mamma vill så jättegärna ha just DEN hästen. Ingen annan.
Men ja. Vi får ju se...
Så nu vet ni var det jag har hållt borta från bloggen.
Ha det så bra!

Ask

Av Mathilda - 5 januari 2014 08:53

Ask. Ja, Ask.
Vet faktist knappt vad Ask är för nån sida. Men, men.
Vet att det är en sida som man kan ställa frågor till varandra.
Och man kan låtsas vara en annan person. Vilket jag tycker sådär om.

Vet att det finns en person som blivit fruktansvärt illa behanlad på Asksidorna.
Det tycker jag inte är okej.
Ni får gärna kommentera om vad ni tycker om det här.
Tycker ni att detta är okej eller inte okej?

Jag vet inte riktigt vad jag skriva mer. Men jag tror ni förstår vad det är jag menar.

Men jag tycker att detta INTE är okej!!

Jag skriver detta inlägg från mobilen så det är nästan lite svårt att skriva då.
Lättare att skriva på datorn.
Hoppas ni förstår vad det är jag menar!

Av Mathilda - 5 januari 2014 08:41

Godmorgon alla härliga personer!
Har sovit en bra natt. Har ni gjort det?

Planerna för idag:
Ja, det är ju det där hemliga som vi kanske ska göra. Vill inte säga någonting på bloggen för att det är inte ens säker på att det ens kommer att hända.
Oavsett om det blir eller inte så kommer jag förr eller senare skriva om det på bloggen.
Förmodligen idag eller imorgon, senare nästa vecka.
Snart kommer ett läsvärt inlägg. Och det är inte om det där hemliga. ;)

Så då kommer ni att kunna läsa det inlägget medans jag är borta. Ni kan även hjälpa mig genom att läsa de äldre inläggen.
Tack för hjälpen!

Ha det så bra!

Av Mathilda - 4 januari 2014 21:36

Min dag idag har vart rolig. Har ridit och pratat om häst, häst & häst.
Bara häst som jag tänker på nu! ;)
Tyvärr så kommer inlägget upp imorgon istället. :(
Om det som jag sa förut att det skulle komma upp idag.
Fick bli så. Även på instagram om shoutouten. Kommer komma upp imorgon.
Gillar verkligen inte att skjuta upp saker men idag vart det faktist ett måste.
Hoppas mina härliga och Goa bloggläsare får sova bra inatt.
Ha det så bra! ;)

Av Mathilda - 4 januari 2014 15:08

Har ju varit i stallet idag. Vi red ut i skritt. Det regnade jättemycket men det var det värt asså.
Ikväll kommer inlägget som till och med jag längtar efter. Kommer INTE bli nåt tidsinställt inlägg ikväll. Men imorgon, då smäller det. Typ, eller. Ja, ja. Får se om det ens blir...

Ska skriva ett tidsinställt inlägg inlägg tills imorgon... Vet inte exakt vad jag ska skriva om, SÅ NI FÅR JÄTTEGÄRNA KOMMENTERA OM VAD NI VILL ATT JAG SKA SKRIVA OM!!

Av Mathilda - 4 januari 2014 11:27

Nu sitter jag i bilen på väg til stallet. Roligt ska det iallafall bli. Vi ska träna på galoppfattningar.
Roligt i regnet också! Not...
Men iallafall, jag och en vän till mig har pratat om att vi kanske ska till stan. Får se hur det blir med det...
Annars inga planer för idag... Eller jo förresten. Kommer berätta det senare på bloggen. Det är en sak som gör mig så sjukt lycklig varje gång jag tänker på det... ??? Blir ju typ som ett paket... ;)
Nyfikna?

Av Mathilda - 3 januari 2014 21:08

Nu ska jag berätta lite om min dag!
Först så har jag städat mitt rum. Skönt att ha det gjort. Dammade mitt rum och lät våran robotdammsugare dammsuga mitt rum.
Sen har jag och mamma gått 5 km. Nöjd! Det var skönt och gå hela 5 km och med bara mamma. Vi pratade på om allting. Känslor, hästar osv. Roligt att bara vara med mamma, själv liksom + jag fick ju röra på mig.
Skönt!!
Annars har jag inte gjort något särskilt. Kollat mobilen. Gjort två tävlingar. En handlar om djur och den andra handlar inte om något speciellt.

Hoppas ni har haft en bra dag!

// Mathilda

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards