Alla inlägg under januari 2014

Av Mathilda - 10 januari 2014 14:18

It's friday!! Och det är jag så sjukt glad över!! Lixom LOVE, verkligen love fridays!
Idag har jag vart i skolan. Trök liksom. Men klarade igenom mig alla pass och nu sitter jag här. På en stol, bredvid mitt skrivbord. Right.
Idag var vi på gymmet. Vissa är där varje fredag och då har vi olika tränare från det gymmet som då säger liksom vad vi ska träna på idag osv. Så det var roligt.

Idag hade vi intervallträning. Då jobbar man med något väldigt intensivt i några 10-talssekunder och sedan vilar man i några sekunder. Sen håller man på så.
Det är väldigt jobbigt. ;)

Vad ska ni göra idag?

Av Mathilda - 9 januari 2014 20:29

Idag var jag hemma hos en kompis. Då red vi.
Vi hoppade ett hinder. Vet inte hur högt. Kanske 40 cm eller någonting.
Har ingen aning men ja, som sagt jag gissar bara. ;)
Först hoppade vi lägre, och sedan höjde vi. ;)
Det var jätteroligt att få hoppa för det var ett tag sedan jag gjorde det. :)

Av Mathilda - 9 januari 2014 20:15

Hejsan! Nu är skoldag nummer tre avklarad. Gött! ;-) känns som att denna vecka har gått väldigt fort. Men denna dag ( torsdag ) var ändå helt klart den tråkigaste dagen i skolan.

Vi hade bild. Vilket jag tycker si sådär om. Men denna lektion var väldigt intressant. :) men iallafall kämpade mig igenom den lektionen och sedan hade vi syslöjd vilket jag också tycker si sådär om. Idag slutade vi kl 15:00. Annars brukar vi sluta 14:30. Men som sagt idag ~ 15:00.

Vilket jag tycker si sådär om också. Hade ju vart bättre om vi slutade halv tre idag som vanligt. ;)

Som ni nu kanske förstår så tycker jag si sådär om allting!
Har även ridit idag!
Mer om det kommer i ett inlägg efter detta!

Hoppas ni har haft en bra dag.

Och förlåt för dålig Update ~ uppdatering!! Sorry!

// Mathilda

Av Mathilda - 8 januari 2014 20:45

Hej! Nu sitter jag i soffan och har det gött liksom. ;) Skolan är nu avklarad. Käns skönt. Än en dag närmare helgen. ;) Nu är det två skoldagar kvar. ;) Skönt! ( innan helg.)

Var en rätt så rolig dag i skolan idag. :)

Sedan har jag ridit. Det gick också rätt så bra. ;)
Man kan säga att jag tränade lite på att sitta ner i traven. Jag tycker det är lite svårt.

Förlåt för dålig bloggning idag.

Hoppas ni har haft det bra idag. ;)

// Mathilda

Av Mathilda - 7 januari 2014 20:57

Jag har ett puder hemma som jag har använt en gång, bara.
Men redan tycker jag att det är ett jättebra puder och tipsar det stort!! Kan tyvärr inte ta någon bild på den idag.
Kanske imorgon om ni vill ha det! ;)
Pudret kommer ifrån Loreal Paris. ;)

Av Mathilda - 7 januari 2014 16:15

Hej! Skolan avklarad! Jajaemen! Skönt!! ;) Skönt att ha det gjort!!
I skolan idag så hade vi bl.a Idrott. På idrotten dansade vi och sedan har vi typ haft matteverkstad osv. Var en rätt chill dag liksom. ;)
Ni ser min outfit i detta inlägg - så jag såg ut i skolan.
Behöver typ sätta mig vid någon dator i helgen och verkligen skriva två riktigt långa och läsvärda inlägg. ;)
Nyfikna??

På instagram kommer jag att ha en frågestund så där kan ni ställa frågor till mig spm jag sedan kommer svara på; både på bloggen och på mitt instagramkonto: Mathilda_Miss.

Hoppas ni har haft en bra dag!

Min outfit idag:
Byxor från: Kappahl
Tröjan från: Kappahl
Grå stickad tröja ifrån: H&M

Av Mathilda - 6 januari 2014 07:58

Ville bara först tacka för 21 besökare igår! Kan vi slå det?
Planerna för idag är väl inget särskilt. Träna matte litegranna. Och sen så vill jag gärna till stan. Shopping!

Av Mathilda - 5 januari 2014 20:39

Jag ska snart sova. Godnatt! ;)

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards