Alla inlägg under december 2013

Av Mathilda - 24 december 2013 10:29

Imorse så fick jag öppna ett paket. Då fick jag Guinness World Records 2014! Så glad! Tack!

Nu väntar bara alla andra paket... Haha!


Gick tyvär inte att ladda upp klippet på "Jag Såg Mamma Kyssa Tomten".

Men sök på Jag såg mamma kyssa tomten på Youtube.com


Jag såg mamma kyssa tomten!

Av Mathilda - 24 december 2013 10:28

GOD JUL ÖNSKAR LILLA JAG! <3

KÄRLEK TILL ALLA DÄR UTE!

Av Mathilda - 23 december 2013 20:00

Jao, rubriken lyder.

Vad önskar ni er mest i julklapp?

Kommentera!

Jag önskar en riktigt God Jul till alla goa kids och folk där ute!

Av Mathilda - 23 december 2013 19:30

Har inte slått in och gjort klart julklapparna än... Och imorgon är det julafton. Oh no!

Bara att sätta igång. Kanske imorgon. Är nog lite sent att tänka på det nu. Men imorgon är det ju ännu senare!

OMG, säger jag bara!

Av Mathilda - 23 december 2013 19:22

... Julafton såklart. Åh längtar så mycket tills dess!

För vissa är jul som en helt vanlig tisdag. Typ som förra tisdagen, förra tisdagen och förra tisdagen...

Till er som inte jul är något speciellt så önskar jag en riktigt bra dag till er... En sån bra dag ni kan få!

KÄRLEK TILL ALLA!   

Av Mathilda - 23 december 2013 18:47

Idag har jag ridit. Wihiee, det var jätteroligt! Var på ett ridläger i sommras och då hade vi en tävling om vem som kunde skrubba sin spilta/box. Då kom jag 1:a, och en tjej till. Men, men. Så då vann man en privatlektion på 30 minuter eller en vanlig lektion (i en grupp med folk, liksom) på 45 minuter. Då valde jag en privatlektion.

Tror jag gjorde rätt val. Haha.   


Jag har också ätit julmat idag! Wihee! Det behöver man ju nu när man inte har nån snö här...

Vissa delar av Sverige har ju det...

...och vissa inte!

Av Mathilda - 23 december 2013 10:45

Inget bra.


Jag brukar skjuta upp saker. Men tills slut blir det inget bra asså. Det bara släpar, släpar & släpar.

Bra? Not.

Så försök att inte skjuta upp saker.

Jag brukar skjuta upp saker som oftast är rätt så tråkiga. Inte alltid tråkiga. Kan vara roliga saker också.

Brukar tänka så här:

Det finns roligare saker i världen att göra. Jag tror jag skjuter upp det här lite.

Sen blir det att det hänger efter hela tiden.

Tills slut MÅSTE man ta tag i saken, och få det gjort. Även fast det inte är så roligt.

Gjorde det med en sak för bara några dagar sedan. Tänkte nu får du göra det Mathilda. Fastnade vid andra saker. Tänkte: Jag gör det snart. Det hinner jag nog.

Men, nej. Jag hann inte det.

Vet inte vad jag ska skriva mer i detta inlägg, men som jag tror att ni förstår nu: Skjut INTE upp saker!!


// Mathilda

Av Mathilda - 22 december 2013 22:00

#nattisbästani!

Glöm inte kika in imorgon kl 11:00 på förmiddagen, inlägg! NYFIKNA?

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards