Alla inlägg under december 2013

Av Mathilda - 18 december 2013 16:41

Hej är kommer den efterlängtande JUL - TAGEN!

 

Favoritfärg till jul? Röd helt klart


Julafton/ Nyårsafton


Är du helst upplädd eller har du helst på dig myskläder på julafton och nyårsafton? Uppklädd.


Har ni byggt något pepparkakshus i år? Nej, det har vi inte. Det brukar vara mamma som gör det. Men hon har inte gjort det än. Tror hon kommer göra det så snart som.


Vad är ett  måste på julbordet? Äh, kanskeköttbullar, Jansons frestelse och potatis tror jag. ;)


Det var MY CHRISMAS TAG!

 

Hoppas ni är nöjda!

Av Mathilda - 18 december 2013 16:35

Nu tänkte jag berätta lite om min dag.

Idag så har jag varit på fritids. Trök asså.

Jag pysslade lite och gjorde smällkarameller. Det var roligt. Sen har jag börjat att göra en slags boll, som är gjord av garn.

Men den är inte riktigt klar. Får se om jag kommer till fritids i morgon, så att jag kan göra klart den. ;)

Jag var också men en kompis som också har en blogg här på Bloggplatsen.se


Det var min dag! ;)


Om en timme så ska jag rida. Roligt, längar är orden!


Om en ca timme så kommer också ett inlägg om JUL - TAG! Så HÅLL utkik på  min blogg!

OM ni undrar så kommer det bli ett tidsinställd inlägg. ;)


Ha det så bra!


// Mathilda

Av Mathilda - 16 december 2013 20:38

Ville bara säga god natt till mina söta bloggläsare!

LOVE U!

Av Mathilda - 13 december 2013 14:20

Nu tänkte jag visa lite mer vem jag är.

Tänkte att det kanske är roligare att läsa en blogg om man vet lite om personen! Eller?!   


Förnamn: Mathilda


Efternamn:

Ålder: 11 & några månader. Fyller 12 år i januari. :) Längtar.   


Intressen: Ridning å kaninerna som vi har.

Håller på med för sport: Ridning. Har spelat handboll i två år, slutade i våras för att jag tröttnade. Hihihi  


Om ni har några övriga frågor så lämna en kommentar eller skriv i frågerutan!!

Av Mathilda - 13 december 2013 14:05

Idag har vi haft lucia. Det var väldigt kul, för vi sjöng jättemånga låtar och så höll vi i levande ljus.   

Annars gjorde vi inget speciellt idag förutom att vi såg på lilla aktuellt.

Snart kommer det ut ett spännande inlägg!

Så kika in i min blogg så kommer ni att få se!  


Läs min kompis blogg: missanimallover.bloggplatsen.se


Vet inte vad jag ska skriva om så ge mig tips!

Av Mathilda - 12 december 2013 20:30

God natt!

#nattinattisovgott

 

Instagram: Mathilda_Miss

 

Imorgon väntar Luciafirande för mig!  

Av Mathilda - 12 december 2013 17:43

Sitter inne vid datorn och lyssnar på olika låtar, kollar bloggar, insta & massa annat kul!

Asså förstår inte vart veckorna i skolan tar vägen. Det är ju såklart bra (enligt mig) att skolan går fort.

Liksom ibland känns det som att månd, tisd, onsd, torsd. går jättelångsamt och vid fred, lörd & söndag swishar det bara till så är vi på måndag igen.

Jaja. För er som tycker att skolan är det trökigaste i världen så kan jag säga en sak till er, som jag alltid brukar tänka på vid söndagar och måndagar:

Imorgon/idag är det måndag och förra veckan så sa det ju bara swish så var det roliga fredag igen. Ja, bara att ta sig egenom skolan och plugga läxor.

En annan sak är också om man gör sina läxor nästan direkt efter att man har kommit hem efter skolan så kan man sysselsätta sig med sånt som är roligare efter det.

Då har man en skön känsla av att, nu är jag klar med det nu väntar...

Vad ni nu tycker är roligt.


Igår när jag red var det lite roligt för att det var snö på ridbanan.   

Lite roligt som sagt! :)


För er med instagram; som vill följa mig så har inte jag vart inne på mobilen och "besvarat" dem. Jag vet heller inte hur man besvarar dem på en dator, HJÄLP!



Av Mathilda - 11 december 2013 16:32

En fråga till er som läser min blogg. Man kan vara anonym - bara skriva anonymm i fältet. Hoppas jag. :)

Hur gamla är ni som läser min blogg och varför läser ni min blogg?

How old are you who read my blog and why do you read my blog?

Comments!! Kommentera!!

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards