Alla inlägg under december 2013

Av Mathilda - 6 december 2013 17:26

Halloj!

I dag så var jag på badhuset, det var superkul! På badhuset så finns det en rutchkana och vi var där enda tills det blev mörkt. Det är det typ plast eller någonting också i rutchkanan så det blev liksom lite mörkt inne i rutchkanan , roligt!   

I dag i skolan så var jag på gymmet med några ifrån skolan och då tränade vi inne på muskelvarvet.

Efter det gick jag med några kompisar tilbaka till skolan, sedan jobbade jag på med det arbetet jag skulle i skolan. Tog även hem lite mattesidor ifrån skolan, som jag ska jobba på med hemma i helgen.   

Nästa vecka är det lucitåg. Tror det är på fredag!    Kommer även att träna luciasånger varje dag! Men det ska bli kul.


VÄLKOMMEN SVEN!

I dem flesta städerna i Sverige så har det snöat, och meterologerna (tror jag) döpte snöstormen till Sven. Så, ja välkommen Sven!

Har typ längtat efter snön. Men efter några veckor kommer jag säkert att ha tröttnat på snön och verkligen vilja att den ska här ifrån.   


Har ni mycket eller lite snö hemma hos er?


Hemma hos mig har vi jättemycket snö. Imorse så kunde vi nästan inte komma till skolan, eller rättare sagt vi hade svårt med det. Jag kom lite försent till skolan.    


Ha det så bra! Vi hörs lite senare ikväll! :)


// Mathilda

Av Mathilda - 5 december 2013 20:30

God natt bloggen ska sova nu.


#sovanu


 

#sovgottlovers

Av Mathilda - 5 december 2013 19:02

Sitter just ni i fotöljen och tittar på ett program på datorn. #mys!

Av Mathilda - 5 december 2013 18:44

Hej, skulle bara säga att ni gärna får rösta i omröstningen som jag har gjort som handlar om vad ni har för favoritdjur! Bläddra ner lite längre ner på bloggen och titta på vänster sida. Tack!

Av Mathilda - 5 december 2013 18:36

Jag är så jätteglad och lycklig när jag ser hur många som har varit inne på min blogg!! STORT TACK!!

#loveallmylovers

Här är jag på High Chaparral när vi spelade in en film!

#tack

Av Mathilda - 5 december 2013 18:14

Hej, har precis ätit kvällsmat. #kvällsmat

Detta kommer att bli ett randominlägg.

   I dag så har jag jag varit i skolan, som vanligt. Vi gjorde inget speciellt förutom att vi tränade på luciasånger. Vi tränar väldigt mycket på luciasånger just nu. Gör ni det?

Igår och i förrgår gjorde jag två långa och läsvärda inlägg. Men sedan råkade jag radera båda...

I helgen så tror jag att jag och mamma ska fota lite nya bilder. Mimo tar fotona på mig! Om ni undrar vem mimo är så är det min mamma men det är bara att jag kallar mamma för mimo. ;)

Igår så skulle jag egentligen rida men det blev inte så för att mimo är borta... Saknar både mamma och ridningen/hästarna!


// Mathilda

Av Mathilda - 5 december 2013 18:00

Tips på mina kompisars bloggar, besök!


missanimallover.bloggplatsen.se

msptm.bloggplatsne.se

missvanessatjejen.bloggplatsen.se


Tack, för ni besöker deras bloggar!


Tack till er som läser min blogg, betyder guld för mig!

#guldvärtförmig

Av Mathilda - 5 december 2013 17:44

Hej, har glömt att säga att jag har varit på Ullared. Jag tror det var för en eller två veckor sedan! Har bara glömt att säga det som sagt! Var bara det jag ville säga.

#ullaredärdenbästaaffären

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards