Alla inlägg under december 2013

Av Mathilda - 11 december 2013 16:24

Igår så såg jag på en film som hette Freaky Friday. Kollade klart på den idag. Så bra asså! Den är cirka 90 minuter lång så att den är över en timma.   

Kommentera ni som sett den filmen och berätta hur ni tyckte att den var!

Tänkte att jag inte ska berätta så mycket om skolan hela tiden - vad jag har gjort och så hela tiden.

I dag så ska jag rida, längtar sjukt mycket! Mimo - vad ska vi göra idag då?

Hahaha!! Nä, tror inte du har några planer, va?   


Ses! Kommer göra några tidsinställda inlägg idag. ;)

Av Mathilda - 10 december 2013 20:30

God night.

Av Mathilda - 10 december 2013 17:09

Nu ska jag fortsätta att se på en film som jag och min kompis inte hann se klart på igår.

Ha det gött! Läs gärna mitt förra inlägg om lite randomsaker! :) <3

LOVE U!

<3

Av Mathilda - 10 december 2013 16:43

Asså, sry. Men har alltid svårt att komma på vad mina inlägg ska ha för rubriker.... hahaha!!

Idag (on the school) hade vi luciaträning. Kommer att ha det ända fram tills på fredag då det är lucia.

Taggad är ordet asså.

Vi har även haft prov idag och gått igenom ett taluppfattningstest. Oh :O

Imorgon ska jag rida,  YYEESS!! Längtar så. :)

Jag har skrivit i 2-3 dagar nu att jag ska ta foton till bloggen mm. Men i söndags då jag skulle ta fotona var det snöstorm så då gick det inte, igår var jag med en kompis och så träffade vi även några fler i en pulkabacke.

Vi var där i typ 2 timmar haha. Lång tid vi var där, now.   

Så då hann jahg inte.

Och idag har typ 50% av all snö smält. För idag var det 6+grader eller någonting och då blir det liksom inga fina bilder om man ska ha snön med på bilden. Right ;)

Förut så har jag skrivit att jag inte vet vad jag ska skriva men nu så smattrar det bara på.

Man hör liksom ljudet av när jag trycker på tangentbordet haha.   

Men jag behöver fortfarande hjälp vad jag ska skriva om. Någonting som ni är nyfikna eller intresserade av. Eller så kan ni lämna någon fråga om det är någonting via mig som ni undrar över. :)


Men jag bjuder ju ändå på lite bilder!

 

   

 


   

   

Ha det gött! Inlägg kommer!

Av Mathilda - 8 december 2013 11:39

Nu är läxorna avklarde och datorn väntar. Haha. 

Lite senare ska jag ut i snön och ut till kaninerna.

Ville bara kika in och säga hej!

Tipsa gärna om eran/någon annans blogg så kikar jag in och lämnar en kommentar!

Av Mathilda - 8 december 2013 11:18

Idag är det 2 advent och om 2 veckor och två dagar är det julafton! Wihoo!! :)

 

Idag så ska jag ut till kaninerna och städa och mysa med dem.

I fredags skrev jag att det kanske skulle komma upp bilder på mig i snön ingen jacka bara tunna, tunna kläder. Men jag hann inte med det och glömde typ helt bort det. Så, sry. 

Idag ska jag se till att mamma tar några nya bilder på mig ute i snön. 

Antingen kommer bilderna komma upp i eftermiddag eller ikväll, vi får se.

 

Imorn är det skola och då har vi prov, oj, oj. Hihi.

Efter skolan tar jag med mig en kompis hem till mig och vi har inte planerat att vi ska göra någor speciellt då. Bara chill liksom.

 

Varje söndag, typ, brukar vi äta vanlig yoghurt och flingor, macka, vatten eller mjölk. Men ikväll vill jag laga någonting gott. Kanske lasagne? Vi får se.

 

Jag och mamma har tagit några bilder förut till bloggen i en skog. Men jag tror inte att vi åker dit eftersom att det är jättemycket snö där jag bor. Och på landet är det också väldigt snöiga och hala vägar. Tror vi kommer ta bilder både ute och inne, men mest ute, hoppas jag iallafall för att det är finast ute när snön faller och så.

Av Mathilda - 6 december 2013 22:00

God Natt mina lovers!

#nattiminalovers

Instagram: Mathilda_Miss

Kik: misselly.official


// Mathilda

Jul

Av Mathilda - 6 december 2013 18:47

Nu är det ju jul igen.

Vad jag vet ska jag inte göra något särskilt på jul.

Ska ni göra något särskilt på jul?

Kanske se på alla julkalendersavsnitt?

Julkalendern äger ju!! Tycker jag. :)

Bara längtar tills nästa vecka för då är det lucia. :)

På vårat luciatåg så är det hela skolan.

Kommer att komma upp bilder på mig och kanske min kanin i helgen.

En sak ni kan vara säkra på är att det kommer att komma upp bilder på mig! :)

I snön ingen jacka, bara tunna, tunna kläder på!

Tror bilderna kommer tas och komma upp på bloggen imorgon. Alltså lördag! :)

Ha det så bra så länge!

Nu blir det dagens avsnitt av julkalendern.

Asså, jag följer verkligen årets julkalender! Så bra!

#världensbästajulkalender!

 

// Mathilda


DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards