Alla inlägg under december 2013

Av Mathilda - 22 december 2013 20:35

Över tjugo besökare? Ju fler bloggläsare jag får desto (kanske) fler inlägg blir det! Det är ju roligare att blogga om man har några fler läsare, håller ni inte med om det?<3

Av Mathilda - 22 december 2013 20:00

Läs förra Varför började jag blogg del 1, så kommer ni hänga med lite mer!


Jag började tänka, varför kan inte jag börja blogga? Starta en helt egen blogg, kommer jag få några bloggläsare? Eller kommer det bara vara min familj som läser min blogg?


Jag funderade på det i månader. Sedan var jag och mamma ute i en skog, hon hade med sig sin kamera.

Sa: -Mathilda, kan du ställa dig där? Ungefär så sa hon.


Ja svarade ja. Vi tog bara fler och fler kort.

När vi var klara med det så frågade jag: Mamma, får jag starta en blogg?

Mamma: Ja det får du väl.


Vi åkte hem och jag gick in på datorn, tittade runt på olika bloggportaler. Sedan hittade jag den, BLOGGPLATSEN.SE.

Jag bestämde mig för att, det är den portalen jag vill blogga på. Jag VILL!


Jag skapade en blogg. Fick några som läste den. Mest min familj.


Men nu har jagg fått dem, VÄRLDENS BÄSTA BLOGGLÄSARE!


Detta var del 2 varför jag började blogga. Ha det bra!

Av Mathilda - 22 december 2013 19:31

Om TVÅ dagar är det Julafton! Längtar, längtar & längtar ännu mer!


Vad önskar ni er mest i julklapp!


Two days until ChristmasEve!

Av Mathilda - 22 december 2013 19:23

Idag så har jag varit borta i typ två timmar eller någonting. Hihi.

Sorry för att jag inte bloggat tidigare idag... Idag LOVAR jag att del 2 kommer om varför jag började blogga, nyfikna?


Sen imorgon på förmiddagen kommer ett inlägg, som jag tror ni är nifykna på. Är ett läsvärt inlägg Lovar jag! ;)


Sen runt kl 5 idag på eftermiddagen så tränade jag, samma saker som igår.

En stark tjej med världens BÄSTA bloggläsare!

Var också ute hos kaninerna idag. Vi har dem i ett garage, så alla tre fick vara fria där. Vi hade egengtligen tänkt att vi skulle går ut med dem i koppel, men blev inte så tyvär för att det blev för mörkt ute. Hihi. ;) Men tror dem var rätt så nöjda ändå!



Av Mathilda - 21 december 2013 21:25

Inlägget om Varför jag började blogga del 2 kommer imorgon! God Nattis!

Av Mathilda - 21 december 2013 19:38

Idag så har jag varit med våra kaniner. Vi julpyntade hos dem, vi gosade med dem och så städade vi hos dem - jag och min syster! Der har  blivit jättefint hos dem. Kanske kommer upp bilder imorn på det. :)

Igår blev det tyvär inte så många inlägg, sorry. Men ja, ja - Bara att ta nya tag!


Jag och min syster tränade i typ en halvtimme eller något liknande efter att vi hade varit ute. Så både jag och hon blev svettiga. Haha,   !


När vi tränade gjorde vi:


- Armhävningar

- Sitt Ups

- Vi joggade på stället

- Utfall

- Plankan


Och det sista vi gjorde var att vi slappnade av i 2 minuter. Hört att det är viktigt att slappna av efter ett tufft träningspass. Vi tränade liksom inte så svetten liksom rann nerför kinden men viktigt är viktigt! Hihi! :)


Idag kommer del 2 i "Varför började jag blogga?".


Ha det så bra, kika in lite senare!

Av Mathilda - 20 december 2013 15:04

Hejsan Svejsan!  

Det är jag som är Mathildas kompis!

Jag tänkte berätta lite om mig själv!

Jag är en tjej på 10 år.

Och jag gillar djur, Mathilda och jag går i fotboll!


Vad är ditt favoritsminkmärke? - Elf tror jag!


Vilka djur gillar du? - Jag gillar Katt Hamster Häst och Hund!


Gillar du mest hamster eller gillar du mest katt? - Jag gillar båda lika mycket!


Gillar du MODE? - Ja det gör jag väl!


Läser du några tidningar, isåfall vilka? - Jag prenumenerar på Bamse men jag gillar också kändistidningar som Julia, Glitter osv.


Vem är din favvokändis just nu? - Jag har ingen favorit men mitt favorit band är One Direction!


Om du fick en enda önska, vad skulle du önska dig då? - Jag skulle önska mig att jag aldrig i hela mitt liv fick någon konstig sjukdom.

Av Mathilda - 20 december 2013 15:02

Hejsan, nu är jag med en kompis, Vi skrattde jättemycket haha!

Min kompis kommer att få skriva ett inlägg, hon får skriva om vad hon vill.   

Ville bara kika in och lämna ett HEJ!

Om en timme ungefär kommer inlägget upp.


Ikväll kommer del två om "Varför jag började blogga del 2".


// Mathilda

DET HÄR ÄR JAG


Hej, jag heter Mathilda och är 12 år gammal!

Jag har en kanin som heter Vida. Jag och min familj har en D-ponny som heter Ballinaclogh Lucky.
Min blogg handlar om hästar, ridning, kaniner, smink och en massa annat kul!

Hoppas du vill läsa den!

FRÅGA MIG

28 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Hur tycker ni att det är att börja skolan igen?
 Jättekul! Längtar efter läxor
 Roligt, längtar mest efter kompisarna!
 Sådär
 Tråkigt

SÖK I BLOGGEN

KATEGORIER

ARKIV

BESÖKSSTATISTIK

INSTAGRAM

Följ mig på instagram. Där heter jag: @mathilda_012

Där uppdaterar jag dagligen om allt!


Ovido - Quiz & Flashcards